Bijeenkomst: ‘de knelpunten op de woningmarkt’

geplaatst in: Nieuws | 0

Op zaterdag 9 maart organiseert het VVD thematisch netwerk Wonen een woondebat waarin er verschillende knelpunten en uitdagingen zullen worden aangesneden over het woonbeleid in Westfriesland. De bijeenkomst is open voor iedereen die geïnteresseerd is in dit onderwerp.

De bijeenkomst vindt plaats in Hotel Hoorn A7 (Van der Valk) van 13.00 uur tot 17.00 uur. Het programma begint om 13.30 uur en is divers, er zijn verschillende sprekers uitgenodigd voor het woondebat.

De voorzitter van de dag is Rob Droste (raadslid VVD Hoorn) en de opening wordt verzorgt door Joost Möller (voorzitter Thematisch Netwerk Wonen). De andere sprekers zijn:

• Daniel Koerhuis (VVD-Tweede Kamerlid) over het landelijk woonbeleid
  • Joke Geldhof (D66-gedeputeerde Noord-Holland) over het provinciaal woonbeleid
  • Marjon van der Ven (VVD-wethouder Hoorn) over woonbeleid in Westfriesland
  • Willem Joustra (VVD-wethouder Wijk bij Duurstede) over de huurtoeslag en de hypotheekrenteaftrek
  • Isabel Plessius (VVD-raadslid Zaltbommel) over de onderzoekende rol van de provincies
  • Bas de Wit (VVD-kandidaat-Statenlid) over het Deltaplan Wonen
  • Diana Dekker (CDA-kandidaat-Statenlid) over de woonbeleid visie van het CDA
  • John van de Ree (VVD-fractievoorzitter Alkmaar) over de aansluiting van Alkmaar bij de Metropool Regio Amsterdam (MRA)
  • Paul Slettenhaar (VVD-wethouder Castricum) over de voorrang van statushouders
  • Cees Tip (directeur Intermaris) over de rol van woningbouwcoöperaties

Aansluitend spreekt er ook nog een projectontwikkelaar op de bijeenkomst, deze persoon wordt nader bekend gemaakt. De middag wordt afgesloten door Hala Naoum Néhmé (raadslid VVD Amsterdam) met aansluitend een gezellige borrel met bier en bitterballen (17.00 uur).

Aanmelden

Kortom, het belooft een interessante middag te worden. Wees erbij en zet 9 maart in de agenda. Leden kunnen zich aanmelden via mijnvvd.nl, VVD’ers kunnen navigeren naar deze pagina. Voor niet-VVD-leden die deze bijeenkomst willen bijwonen, is het mogelijk hun aanwezigheid aan te melden door een e-mail te sturen naar secretaris@wonen.vvd.nl.