Bas de Wit voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker VVD NH

geplaatst in: Nieuws | 0

De leden van de VVD in Westfriesland hebben op de ledenvergadering van 6 oktober 2022 jl. Bas de Wit (29) voorgedragen als kandidaat-lijsttrekker voor de VVD Noord-Holland. Bas is opgegroeid op het tulpenbedrijf van zijn ouders in Andijk. Hij werkt momenteel voor ABN AMRO bij de afdeling Bijzonder Beheer en begeleidt ondernemers door een lastige tijd. Hij brengt een nuchtere mentaliteit van aanpakken mee in de politiek.

In 2012 werd Bas actief voor de VVD in de regio Westfriesland, waarna hij in maart 2019 in Provinciale Staten kwam. De afgelopen jaren heeft Bas zich ingezet voor een realistische stikstofaanpak met perspectief voor ondernemers. Hij zet zich ook in de Staten in voor het verbeteren van de samenwerking tussen provincie, gemeenten, bedrijfsleven en inwoners.

Doen waar we goed in zijn

De leden van de VVD in Westfriesland zien Bas als een goede voorman van de VVD in de provincie die met scherpe analyse, verbindingskracht en humor zaken gedaan krijgt. Bas wil dat mensen zelf aan het stuur kunnen staan van hun leven, gesteund door een overheid die daar ruimte voor laat: “In onzekere tijden is de politiek aan zet om impact te maken daar waar het ertoe doet voor mensen. Ik wil dat jongeren kunnen blijven wonen in de regio waar zij groot werden, ook als dat in Abbekerk of Oostzaan is. Ik wil dat alle bedrijven de grote verduurzamingsoperatie op gebied van klimaat en stikstof kunnen meemaken. En ik wil dat de provincie bij haar kerntaak blijft door te investeren in veilige wegen met oog voor doorstroming en ontsluiting voor woningbouw. Doen waar we goed in zijn als provincie. Dat is de VVD die ik voorsta in Noord-Holland.”

Op 26 oktober 2022 bepalen de leden van de VVD in Noord-Holland wie de lijsttrekker wordt. Het bestuur van de VVD Westfriesland roept leden op om naar deze belangrijke vergadering te komen en voor Bas te stemmen.

VVD Westfriesland draagt Bas de Wit voor als kandidaat-lijsttrekker voor de VVD Noord-Holland.